fart och fläkt

 
 
I onsdags kväll åkte jag och Ella till Dala-Floda för att tävla. 
Då dagen hade bestått av små promenader och lite leka på gården (ingen pumidag med andra ord...) så trodde jag att hon skulle go nuts på banan. Men hon höll ihop! Visst, snabbt som blixten sprang hon, men hon är ju en pumi så hon kan liksom inte göra annat.
 
Agilityklassen gick klockrent...så nära ett fint resultat.
Dock har vässlan kommit på att det går betydligt fortare om man flyger över gungan istället för att vänta på att den ska åka hela vägen ner. Fick alltså en femma där. Och eftersom jag inte vill att hon ska flyga, så tog jag om gungan så hon fick göra den riktigt = en disk. Men resten av loppet gick som en dans!
 
I hoppklassen fick vi fem fel, men hade snabbaste tiden - hade vunnit klassen utan den där femman...
Aja, nya tag på onsdag!
 
Här kan ni kika på hopploppet.
 
Fullständigt resultat:
 
5:e plats av 14 st. 5 fel med tiden 37.14, Ref. tiden var 49 sek.
 
 
Annars regnar det mest hela tiden nu...
Vatten i all ära säger Ella, men det som kommer uppifrån (regn och dusch) är inte så roligt.
Både hundar och barn har det rätt trist.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gil-l Bennaz kennel

Oj, vilken FART! Superduktigt gjort Ella & Martina. Sikte mos SM kanske? Alla i Pumi-stugan önskar lycka till framöver. Fina, fina Ella...

2012-08-28 @ 08:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0